![](/wp-content/uploads/2023/03/Klinik.jpg)
Asioi terveyskeskuksessa 24 h uuden asiointipalvelun avulla
![Klinik Klinik](https://www.inkoo.fi/wp-content/uploads/2023/03/Klinik.jpg)
Asiointi
terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla.
Inkoon
terveyskeskuksen, fysioterapian ja neuvolan palveluissa on 26.3.2018 alkaen käytössä
sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla inkoolaiset voivat hoitaa
yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.
Nopeampaa ja
helpompaa asiointia
Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta
asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa
kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.
Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:
-
Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana
ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin -
Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan
kertaan -
Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi
hoitoon tai muuhun palveluun -
Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten
kohtaamiseen ja hoitamiseen
Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:
-
Ajanvaraus vastaanotolle
-
Varatun ajan peruminen
-
Reseptin uusiminen
-
Lääkärintodistukset
-
Lausunnot
-
Määräaikaiskontrollin ajanvaraus
-
Tutkimustulosten kysely
-
Rokotusneuvonta
-
Sairaslomatodistus itselle tai
lapselle -
Yhteydenotto fysioterapiaan
-
Yhteydenotto neuvolaa
![Terveyskeskus Terveyskeskus](https://www.inkoo.fi/wp-content/uploads/2023/03/20161216_122315-1.jpg)
Näin asioit sähköisesti
Mene osoitteeseen http://www.inkoo.fi/etk ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä
ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.
1 Asioinnin aihe
Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.
ajanvaraus, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai
tutkimustulosten tiedustelu
2. Tietojen täyttäminen
Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen
järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.
3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto
Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa,
hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.
Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa
vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian,
viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim.
itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.
Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia
kehityksen myöhemmissä vaiheissa.
Lataa tästä opas terveyspalveluiden sähköiseen asiointiin:
Opas uuteen sähköiseen asiointiin Inkoon kunnan terveyspalveluissa
Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla
Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Inkoon kunta. Palvelun
teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama
sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm.
Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli
900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja
palveluntuottajaa.