Siirry sisältöön

Asioi terveyskeskuksessa 24 h uuden asiointipalvelun avulla

Klinik

Asiointi
terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla.

Inkoon
terveyskeskuksen, fysioterapian ja neuvolan palveluissa on 26.3.2018 alkaen käytössä
sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla inkoolaiset voivat hoitaa
yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja
helpompaa asiointia

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta
asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa
kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

Terveyskeskus

Inkoon terveyskeskus.

Näin asioit sähköisesti

Mene osoitteeseen http://www.inkoo.fi/etk ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä
ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1 Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim. 
ajanvaraus, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai
tutkimustulosten tiedustelu

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen
järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa,
hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa
vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian,
viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim.
itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia
kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Lataa tästä opas terveyspalveluiden sähköiseen asiointiin:

Opas uuteen sähköiseen asiointiin Inkoon kunnan terveyspalveluissa

Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Inkoon kunta. Palvelun
teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama
sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm.
Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli
900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja
palveluntuottajaa.